Mainoksilla työllistämään

0

Suomalaisista 70 prosenttia on sitä mieltä, että mainostajien pitäisi käyttää ennen kaikkea medioita, jotka työllistävät suomalaisia. Tämä selviää Sanomalehtien Liiton teettämästä Yhteisöllistyvä media 2017 -tutkimuksesta.
Toive on vahva kaikissa ikäryhmissä.
Yksityisyydestään kokee huolta entistä useampi, nyt jo 69 prosenttia suomalaisista. Luku on kasvanut vuosittain huimaa vauhtia. Vuonna 2013 huolta yksityisyydestään koki alle puolet suomalaisista.
Mainosten kohdentaminen verkkoon jätettyjen tietojen (kuten Facebook-profiili tai internetin selaushistoria) perusteella on hyvä asia vain 11 prosentin mielestä. Nuorimmista tätä pitää hyvänä kuitenkin joka viides, vanhimmista vain joka kahdeskymmenes.
Joka neljännelle suomalaiselle on tärkeää lukea päivän mainokset sanomalehdestä.
Joka neljäs vastanneista tosin haluaisin päästä sanomalehdessä olevasta mainoksesta suoraan tuoteostoksille verkkokauppaan. Eli ainakin kannattaa laittaa verkko-osoite myös sanomalehtimainoksiin.

Lue myös:  Äideistä parhaimmalle