Kulttuuripäivä sai väen liikkeelle. Somero oli viikonloppuna poikkeuksellisen vilkas ja eläväinen maaseutukaupunki.
Tarjolla oli soittoa, tanssia, laulua, kuvataidetta ja ruokakulttuuria. Väki nautti ja viihtyi.
Kiiruun puisto avattiin virallisesti. Nyt meillä on Somerolla kulttuuripuisto.
Makeaa saatiin mahan täydeltä, mutta ei se tähän lopu.
Somero-lehdessä on puurrettu viime viikot Suvi-Someron parissa. Toukokuun lopussa postilaatikoihin tipahtava ”kesäraamattu” on täynnä ohjelmaa kulttuurinnälkäisille.
Somerosta on kasvamassa ihan oikea kulttuurikaupunki. Me pidämme yllä vahvojen musiikkimiestemme Unto Monosen ja Rauli Badding Somerjoen muistoa, mutta me myös luomme uutta.
Omien taitajien lisäksi Someron kulttuurikesässä on vahva rooli valtakunnallisilla tähdillä. Toivottavasti isot nimet houkuttelevat väkeä paikkakunnalle myös muualta Suomesta. Aineksia olisi vaikka koko päivän retkeen.
Nyt on avainsanassa markkinointi. Kun nähdään vaivaa ja puurretaan tapahtuman eteen, ei saa unohtaa markkinointia. Ellei tapahtuman olemassa olosta kerrota ihmisille, eivät he osaa saapua paikalle.
Läheskään kaikki eivät seuraa sosiaalista mediaa, eikä kaikkia puskaradiokaan tavoita. Perinteinen lehtimarkkinointi on tutkimusten mukaan yhä ihmisten mieleen. Parasta olisi ottaa kaikki konstit käyttöön. Tärkeintä on saada tieto perille ja väki liikkumaan.