Tämän päivän yrittäjyys on murroksessa. Paljon on siirtynyt verkkoon. Monelle verkkokaupasta on tullut pääasiallinen myyntikanava ja sosiaalisesta mediasta paras maineen nostaja. Myös markkinointia tehdään uudella tavalla.
Uudenlainen maailma antaa uusia mahdollisuuksia. Kun pääkanava asiakkaiden tavoittamiseen on verkko, paikan merkitys muuttuu. Yritys voi sijaita pienelläkin paikkakunnalla. Asiakkaat löytyvät verkon tai sosiaalisen median kautta, posti vie tuotteet kuluttajille.
Esimerkiksi Somerolle muuttanut Datazzi myy tuotteitaan ympäri maailmaa. Asiakkaat löytyvät pääosin verkkokaupan kautta, mutta myös kivijalka on tärkeä. Halutessaan asiakas voi tulla katsomaan ja kokeilemaan tuotteita paikan päälle.
Someron kaltaiset pienet kaupungit voivat tarjota edullisia liiketiloja, hyviä yhteyksiä ja mukaansatempaavaa yhteishenkeä. Someronkin kannattaisi napata kiinni tästä ja houkutella paikalle enemmänkin yrityksiä. Sijainti siihen on jo mitä parhain.