Painetut sanomalehdet on tärkein media, kun suomalaiset hakevat tietoa äänestyspäätöksensä tueksi huhtikuun kuntavaaleissa.
Tulokset selviävät IRO Researchin joulukuussa 2016 Sanomalehtien Liiton toimeksiannosta tekemästä Kuntavaalimediat 2017 -tutkimuksesta, johon haastateltiin tuhat ihmistä.
Peräti 63 prosenttia tutkimukseen vastanneista piti sanomalehtiä tärkeimpänä tietolähteenään.
Seuraavana listalla tulevat painetut kaupunkilehdet, lehtien digitaaliset verkkopalvelut ja Yleisradion eri kanavat sekä Google ja ulkomainonta.
Sosiaalinen media kannattelee häntäpäätä. Suosituin näistä on Facebook, jota seuraavat Youtube ja Twitter.
Vaali-intoakin onneksi löytyy, sillä 57 prosenttia ilmoitti äänestävänsä aivan varmasti kuntavaaleissa ja 25 prosenttiakin melko varmasti.