Kolme miljoonaa suomalaista lukee sanomalehden painettuna ja 2,2 miljoonaa digitaalisesti. Yhä useampi seuraa sanomalehtimedian sisältöjä sekä painettuna että digitaalisena. (KMT syksy 2017/kevät 2018).
Suomalaisista 64 prosentilla on painetun sanomalehden tai digitaalisen sisällön tai näiden yhdistelmän maksettu tilaus.
Suomalaiset ovat kiinnostuneita sanomalehtien sisällöistä iästä riippumatta. Nuorissa alle 30-vuotiaissa tavoittavuus on jopa 71 prosenttia. Yli 50-vuotiaissa lähes 90 prosenttia.
Mainonnassa positiivisimmin suhtaudutaan sanomalehtimainontaan iästä riippumatta.
Somero-lehden tilaajistakin suurin osa haluaa lukea lehden paperilta. Somero-lehti menee painettuna lähes 5 000 kotiin. Digilehtiä on tilattu noin 300. Osalle tilaajista menevät molemmat. Lehti halutaan lukea paperisena, mutta samalla pitää luettavissa puhelimessakin, jolloin sen pariin voi palata missä tahansa, vaikka linja-autossa istuessaan.