– Pari viikkoa sitten olin Turussa terveyskeskuksessa. Sain oikein hyvää palvelua. Mitä nyt lääkärin muistissa oli petraamista; hän unohti laittaa reseptin hetimmiten eteenpäin, kertoo Kristiina Forsblom.
Lasse Forsblom toivoo, että takaisinsoitto tulisi asiakkaalle nykyistä nopeammin.
– Turussa yhteydenotto hoivahenkilökunnalta takaisin avun tarvitsijalle voi kestää useammankin päivän, sanoo Lars Sjöblom.

– Siitä taitaa olla puolisen vuotta, kun viimeksi olin terveyskeskuksessa. Kaikki toimi oikein hyvin ja henkilökunta oli ystävällistä, kiittelee Martti Partanen.
Sirkka Partasesta ei ole mukavaa joutua jonottamaan puhelimessa. Hänestä olisi mukavaa saada vastaus nopeammin.
– Kyllähän sieltä takaisin soitetaan, mutta se kestää.

– Tämänikäinen joutuu silloin tällöin käyttämään terveyskeskuksen palveluja. Viimeksi taisi olla keväällä, muistelee Rauno Salama.
Hän ei pidä automaatin kanssa keskustelemisesta.
– Olisi hyvä, että ihan oikea ihminen vastaisi. Monelle on vaikeaa käyttää ja seurata vastaajan ohjeita, napin painalluksia.