Lounea sulkee Someron palvelupisteensä maaliskuun alussa.
– Asiakasmäärien vähenemisen myötä olemme jo aiemmin supistaneet Someron palvelupisteen aukioloaikoja. Edelleen määrien vähentyessä suljemme 1.3. alkaen palvelupisteen, kertoo kuluttaja-asiakasliiketoiminnan johtaja Ari Ringborg.
– Palveltavat asiakasmäärät ovat romahtaneet sen jälkeen, kun vanha puhelinverkko on loppunut ja valokuituverkko on rakennettu tilalle, tämä koska uusi valokuituverkko on erittäin toimintavarma ja vikoja ei juurikaan ole.
– Nykyisillä palveluajoillakin on ollut päiviä, jolloin Someron palvelupisteessä ei ole käynyt asioimassa yhtään Lounean asiakasta.
Asiakkaiden asioinnissa on myös tapahtunut Ringborgin mukaan iso muutos.
– Nykyään yhä useampi haluaa palvelua puhelimitse, sähköisissä kanavissa tai itsepalveluna.
Lounealta saakin jo nyt ja jatkossa puhelimitse palvelua vuorokauden ympäri ja jokaisena viikonpäivänä.
– Lisäksi palvelemme sähköpostilla sekä muiden digitaalisten kanavien kautta. Asiakastukemme pystyy myös palvelemaan asiakkaitamme ongelmatapauksissa etäyhteydellä jopa laajemmin kuin paikallinen asiakaspalvelu.
Someron toimipisteessä on ollut töissä yksi asiakaspalvelija, joka jatkaa asiakaspalvelutehtävissä Lounean palveluksessa.
– Tähän liittyen ei siis ole tarvetta henkilöstön vähennyksille, toteaa Ringborg.